ارسال لیست مالیات

با توجه به اقدامات سازمان امور مالیاتی جهت مکانیزه سازی روند ارسال لیست مالیات و اطلاعات و جلوگیری روند بروکراتیک و سهولت در کنترل و نگهداری اطلاعات ارسالی توسط اشخاص و شرکتها ،در حال حاضر تقریبا ارسال اطلاعات به تمامی سازمانهای امور مالیاتی مکانیزه گردیده است.لیست مالیات نیز از این قائده مستثنا نیست.

 

 

یک دسته از اطلاعاتی که همه شرکتها را به صورت ماهانه با سازمان امور مالیاتی مرتبط می سازد لیست مالیات حقوق و دستمزد پرسنل و لیست مالیات تبصره ماده ۸۶ است .پیرو توضیحات بالا ارسال اطلاعات حقوق و دستمزد و مبالغ کسر شده توسط کارفرمایان می بایستی در قالب نرم افزار تهیه و معرفی شده از طرف دارایی تکمیل گردیده و پس از دریافت قبض دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت به سهولت با مراجعه به هر یک از بانکها قابل پرداخت خواهد بود، وجوه پرداخت شده نیز مشابه کلیه قبوض (تلفن ثابت، تلفن همراه ، گاز و … ) در لحظه پرداخت در حسابهای مربوطه ثبت و نیازی به مراجعه حضوری به شعب مالیاتی و تهیه مدارک مکتوب و ارتباط با ممیزین و … جهت تائید اطلاعات وجود ندارد که این امر باعث صرفه جویی زمانی برای کلیه افراد مرتبط گردیده است .

نحوه ارسال لیست مالیات، لیست حقوق و دستمزد پرسنل و مالیات تبصره ماده ۸۶ به شرح ذیل می باشد :

۱) برای ارسال لیست مالیات، ابتدا می بایستی به سایت tax.gov.ir وارد شده و بر روی گزینه فهرست مالیات حقوق الکترونیکی کلیک کنید. با توجه به توضیحات بالا کلیه اطلاعات ارسالی به سازمان امور مالیاتی از طریق همین سایت و با استفاده از کلیک بر روی هر یک از سرفصل هایی که در عکس ذیل آمده است مقدور خواهد بود .

    1. لیست مالیات۲)با کلیک بر روی آیتم فوق وارد مرحله بعدی می شود، در اینجا نیاز است روی متن ورود به سامانه جدید تسلیم لیست حقوق کارکنان کلیک کنید . به جای طی کردن مرحله ۱ و ۲ می توانید به صورت مستقیم به سایت : http://salary.tax.gov.irمراجعه نمایید .


لیست مالیات

  1. ۳)سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور که بعد از ثبت نام در سازمان امور مالیاتی به صورت نامه محرمانه به شرکتها ارسال می گردد . وارد پرتال مربوط به خود شود:


لیست مالیات

۴)با انتخاب فهرست حقوق و سپس انتخاب فهرست حقوق جدید می توانید فایلی را که در قالب مربوطه از نرم افزار حقوق و دستمزد خود دریافت کرده اید در سایت بارگذاری نمایید . در حال حاضر اکثر نرم افزارهای حسابداری قابلیت تبدیل اطلاعات حقوق و دستمزد به قالبهای دارایی را دارند ولی در صورتی که نرم افزار شما این قابلیت را ندارد در همین سایت نرم افزاری برا تبدیل داده ها وجود دارد که توضیحات نحوه نصب و استفاده از آن نیز متعاقبا وجود دارد

لیست مالیات

۵)با وارد شدن در این مرحله می بایستی فیلد های مربوط به ماه – حوزه مالیاتی – نوع لیست – نام لیست را پر کرده و نسبت به انتخاب نحوه ثبت لیست بارگذاری فایبهای WP،WH،WK اقدام کنید .

پر کردن فیلد های مربوطه به صورت انتخابی می باشد . در مورد قالبهای WP/WH/WK نیز در بالا اشاره شد که می بایستی داده ها در قالب مذکور بار گذاری گردد.

لیست مالیات

  • نکته در ارسال لیست مالیات:

۱)نام حوزه مالیاتی به صورت پیش فرض وجود دارد و تنها نیاز به انتخاب دارد .

۲)نوع لیست شامل ( اصلی ، الحاقی ، اصلاحی ) است که در صورتی که بار اول در ماه مذکور اطلاعات را ثبت می کنید ، حتما گزینه اصلی را انتخاب نمایید و در صورتی که مثلا اسم یکی از پرسنل اشتباها از لیست حذف شده است و یا اشتباهاتی از این دست ، گزینه الحاقی را انتخاب و فقط اطلاعات مربوط به شخص مربوطه را وارد و اطلاعات را بارگذاری نمایید و در صورتی که فایل ارسال شده و ثبت نهایی شده شما به صورت کلی شامل اشتباه است از گزینه اصلاحی استفاده نمایید . در نظر داشته باشد که با انتخاب این گزینه ، ممیزین محترم در بررسی ها مربوطه کلیه اطلاعات ارسالی قبلی را لایملکن تلقی کرده و فایل جدید از نظر تاریخی و محتوایی بررسی خواهد شد .


لیست مالیات

 

۳)سپس اطلاعات خود را در قالب TEXT مطابق قالب دارایی ثبت و اطلاعات را در آن بار گذاری بفرمائید و یا از یکی از سیستم های مالی که قابلیت تبدیل لیست های حقوق به قالب مربوطه را دارند استفاده بفرمائید .

۴)بر روی دکمه ثبت لیست کلیک کنید .

۵)معمولا ثبت اطلاعات بر روی سایت به مدت زمانی جهت ثبت بر روی سیستم نیاز دارند . از سایت خارج و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به قسمت فهرت فایل ها مراجعه و روی فهرست لیست ها کلیک کنید .

لیست مالیات

 

 

۶)در صورت مطابقت تعداد نفرات روی گزینه عملیات و خلاصه لیست به ترتیب کلیک کرده و در صورت مطابقت کامل اطلاعات نسبت به تائید اقدام نمایید . توجه داشته باشید که ابتدا کلیه اطلاعات و خطا ها را بررسی و مرتفع سازید . در صورت تائید نهایی اطلاعات امکان اصلاح مجدد وجود نخواهد داشت .

لیست مالیات

نکته :

در صورت عدم وجود خطا، پس از کلیک بر روی عملیات ، عبارت ذیل برای شما نمایش داده می شود :

لیست مالیات

برای کنترل مجدد و جلوگیری از بروز اشکال احتمالی حتما یکبار نیز بر روی گزینه خطاهای فایل ها و خلاصه لیست کلیک کرده و اطلاعات را کنترل نمایید .

لیست مالیات
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 27 خرداد 1398برچسب:لیست مالیات بر حقوق,مالیات,حقوق,لیست,دارایی,بیمه,حسابداری,اطلاعات,ارسال لیست مالیات, | 14:52 | نویسنده : حامد مغانلو |